مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 23:102023-02-10سياسي

یادداشت| خشکاندن ریشه استکبار تبدیلِ تهدید به فرصت و اقتدار


آن روزها مردم متحد و رنجدیده ایران، دست در دست هم، چنان ریشه استکبار را خشکاندند که تاریخ از آن به عنوان مکتبی برای همه آزادی خواهان جهان یادکرده و آن را تهدیدی برای خوی درندگی دشمنان دانسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محدثه فردی طی یادداشتی نوشت، دهه فجرِ انقلاب اسلامی، دهه تحول و تحیرِ همه ی فرمول های اجتماعی دنیا، در نظریه های انقلاب بود که همواره سؤالات و چرایی های زیادی را پیش روی محققان و اندیشمندان قرار داده است، چرایی از روی بُهت، بُهتی از میزانِ وحدت و یکپارچگیِ مردمانی که گوناگونی زبان و گویش و قومیتشان نه تنها متفرقشان نکرد بلکه تاریخ به یگانگی اتحادشان گواهی داده و آن را همچون نگینی بر گردن منشورِ انسانیت و فطرتِ آزادی خواهی بشر آویخته است.

دهه فجر اگرچه حقیقتاً انفجار نور بود اما زمینه ای شد برای پایمردی و ایستادگی در مقابل یاوه گویانی که خوی آن ها درندگی بود و منششان استعمارگری، زمینه ای شد برای اتکا به خود در لوای اعتماد که عجیب دنیا را متحیر کرده این اعتماد! اعتمادی که پایش خون ریختیم و نتیجه اش شد، چشمانِ متحیرِ دنیایی که فکر می کرد، اگر آب را بر ما ببندد ما از تشنگی می میریم و اگر نان را از ما بگیرد ما از گرسنگی می هراسیم! او نمی دانست که اعتماد به خود نتیجه اش می شود تبدیل تهدید به فرصت، فرصت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| خشکاندن ریشه استکبار تبدیلِ تهدید به فرصت و اقتدار

یادداشت| خشکاندن ریشه استکبار تبدیلِ تهدید به فرصت و اقتدار